نوشته شده توسط : ساحل

هر مطلبی که در سایت شما منتشر می شود، به غیر از متن (که زیاد با اهمیت است) دارای تصویر نیز می باشد. اگر شما متعلق به دسته وبمسترانی هستید که تصویر نمی گذارید حد این پیشه را اتمام دهید، زیرا عکس از مهم ترین مواردی است که هم بیننده را به خواندن مطلب دلگرمی می کند و هم اینکه درک مطلب را نیز ساده تر مینماید ولی هنگامی که تصویری در سایت پیمان می دهید باید آن را برای موتورهای جستجو، مخصوصاً گوگل بهینه سازی کنید! احتمالاً بتوان دومین قسمت پرطرفدار گوگل را سرنوشت سرچ عکس ها آن دانست. بعد سئو تصاویر بی شک یکی از مهم ترین بخش های سئو است.

تصاویر نقش زیاد موثری در زیباتر و جذاب تر کردن محتوا دارند و کارایی آن ها بر بهینه سازی سایت نیز غیر قابل انکار است. در واقع عکس ها زیبا، ناچیز حجم، باکیفیت و مرتبط با نوشته به درک بهتر مخاطب کمک کرده و مفهوم را راحت تر به وی منتقل می کنند. گاهی یک تصویر، گویای اصل مطلب است و به سرعت کاربر را به خویش جذب می کند. عکس ها باید بهینه سازی شوند تا بازدیدکنندگان را مدت زمان بیشتری در سایت نگه داشته و نرخ پرش یا بانس ریت را به کمینه برسانند. محتواهای بصری بی شک جذاب تر از محتواهای متنی هستند و مفهومی عمیق تر به بیننده القا می کنند، از این رو نباید از اهمیت آن ها غافل شد بلکه باید با رعایت نکات مهم آن ها را بدون عیب و نقص در سایت پیمان داد.

اگر یک یک وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین را گردانیدن می‌کنید به طور قطع بهینه سازی عکس ها سایت، هنری است که باید در آن آموزگار باشید. به دلایل گوناگون همانند تفریق سرعت بارگذاری سایت و شفا تجربه کاربری، بهینه سازی تصاویر سایت یکتا از مهم‌ترین بخش‌های مهم در سئو هستند که متاسفانه چندان مورد پروا واقع نمی‌شوند. اگر یک وبلاگ‌نویس یا کارشناس تولید محتوای آنلاین هستید احتمالاً در سررسید نگارش و پخش یک محتوا با سوالات ذیل روبرو شده‌اید:

آیا باید در مقاله خویش از عکس ها استفاده کنم؟
چرا هنگام جستجوی عکس در گوگل، محصولات وب‌سایت من نمایش داده نمی‌شود؟
آیا به تگ‌های جایگزین تصاویر (Alt Tags) برای عکس ها وب‌سایت خود بیچارگی دارم؟
چه تفاوتی میان فرمت‌های PNG، JPEG و GIF وجود دارد؟ از کدام یک برای بهینه سازی عکس ها سایت بهره‌گیری کنم؟
واضح است که عکس ها در جذاب کردن محتوای آنلاین نقش مؤثری دارند و همچنین، بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما پرتو مستقیم دارند. استفاده از عکس ها مرتبط در مطالب به درک بهتر و راحت‌تر خواننده کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که یک تصویر خوب بهتر از هزار واژه است!

در پیوستگی 10 نکته‌ای که برای سئو بهینه سازی عکس ها سایت باید رعایت کنید را آورده‌ایم. پس خویش را برای یک شیرجه‌ی عمیق در دانستنی‌های سئوی تصویر سایت حاضر کنید!

پیدا کردن یک تصویر مناسب
اگر امکان به کارگیری تصاویر اختصاصی در مطالب خود را دارید تامل نکنید. هر مقاله به تصاویری با سوژه مانند خود بیچارگی دارد. اگر تنها برای سبز کردن چراغ افزونه‌ Yoast تن به اضافه کردن تصویر می‌دهید، بهتر است انرژی خود را هدر ندهید. چه بسا گوگل از محتوای عکس شما باخبر نباشد، ولی کاربران به‌خوبی پیوستگی تصویر با متن را متوجه می‌شوند. تصویر مناسب، تصویری است که بازتاب محتوا و موضوع مقاله شما باشد یا به نوعی محتوای شما را تکمیل کند.

از سوی دیگر، بستگی تصویر با واژه ها و مطالبی که در اطرافش قرار دارد مایه شفا رتبه آن در نتایج جستجوی عکس ها گوگل می‌شود؛ بنابراین برگزیدن یک عکس پسندیده اولین قدم در بهینه سازی عکس ها سایت است. همچنین، استفاده از دیاگرام و اینفوگرافیک می‌تواند به انتقال بهتر پیام به کاربران کمک کند. همین ارائه تجربه کاربری خوب، جزوی از بهینه سازی تصاویر سایت شماست و در پایان به سئوی وب‌سایت‌تان کمک می‌کند.

البته باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از مرز از انیمیشن‌ یا عکس ها متحرک با فرمت GIF که این ایام بسیار دوست داشتنی شده است، محتاط باشید. کاربرد بیش از کران از این انیمیشن‌ها نه فقط از جذابیت مطالب شما می‌کاهد، بلکه مایه گریز کردن کاربران وب‌سایت شما می‌شود. بعد در برگزیدن و استفاده از این نوع فرمت تصویری پروا کنید.

چگونه عکس پسندیده پیدا کنیم؟
خب، اما چگونه یک عکس پسندیده با نوشتار خود پیدا کنیم؟ واقعیت این است که بیشتر سایت‌ها و شرکت‌های موجود هستی عکاس و گرافیست در تقسیم فرآوری محتوای خویش امری غیرضروری می‌دانند، البته ما امیدواریم که کسب‌و‌کارها به اهمیت هستی این کسان برای فرآوری محتوای حرفه‌ای پی ببرند. هرچند باید گفت که مهم‌ترین انگیزه شکل‌گیری چنین طرز فکری مختصر بودن بودجه بخش محتوای شرکت‌هاست که مایه شده بخش محتوا نا کافی برای پرداخت پاداش یک عکاس یا طراح را نداشته باشد.

از سوی دیگر، شدنی است به انگیزه ها خاصی امکان عکس‌برداری از بعضی موضوعات هستی نداشته باشد. در این شرایط شما می‌توانید با جستجوی عکس ها در گوگل، عکس ها پیوسته با محتوای خویش را پیدا کنید. بعضی از تصاویر موجود، به چهره مجانی در پسندیدن همه قرار گرفته شده‌اند. وب‌سایت‌هایی همانند Flickr یا freeimages در این مقوله می‌توانند به شما کمک کنند. در ایران نیز وب‌سایت‌هایی همانند رنگی‌تر منابع خوبی برای خرید و سفارش عکس در زمینه‌های گوناگون مثل آشپزی، توریسم و مناسب‌های ملی مذهبی هستند. همچنین، سایت‌هایی مثل Freepik وجود دارند که وکتورهای رایگانی را در اختیارتان پیمان می‌دهند. مطمئناً با به کارگیری این وب‌سایت‌ها می‌توانید تصاویری که با سوژه محتوای شما در ارتباطند را پیدا کنید.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
اخبار,اخبار تکنولوژی,دایرکت اینستاگرام
از این پس کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام قادر خواهند بود در نسخه وب این پلت‌فرم نیز به پیام های شخصی خود دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، گزارش‌های پیشین نشان می‌داد که اینستاگرام قصد دارد قابلیت دسترسی کاربران به قسمت دایرکت یا پیام های خصوصی در این شبکه اجتماعی را به نسخه وب خود نیز اضافه کنند. در ابتدای سال جاری میلادی نیز این قابلیت جدید به صورت محدود و آزمایشی برای عده‌ای از داوطلبان در برخی از کشورهای دنیا فعال شد تا طبق روال همیشگی شبکه های اجتماعی، اینستاگرام بتواند کم و کاستی های آن را برای انتشار و عرضه رسمی و نهایی برای عموم کاربران را بسنجد و در صورت لزوم آنها را برطرف کند.

 

اما بر اساس گزارش وب سایت the verge، این قابلیت در حال حاضر برای تمامی کاربران در کشورهای مختلف جهان فعال شده و از این پس قادر خواهند بود از طریق مرورگر خود یعنی نسخه وب نیز پیام های خصوصی یا دایرکت خود را مشاهده کرده و در صورت تمایل به ارسال پیام به دوستان خود اقدام کنند.

 

به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، بسیاری از این فاینفلوئنسرها، خبرنگاران و سایر افرادی که روزانه با ارسال و مشاهده خیلی عظیمی از پیام های خصوصی در بخش دایرکت اینستاگرام روبرو می‌شوند، از این قابلیت جدید استقبال خواهند کرد؛ چرا که بسیاری از آنها با استفاده از لپ تاپ‌های خود در فضای این شبکه اجتماعی و انتشار محتوای مورد نظر خود می پردازند.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews69845.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, برنامه های ویرایش عکس
شرکت امنیتی کاسپراسکای از شناسایی برنامه های ویرایش عکسی خبر داده که یک بدافزار خطرناک سارق پول در آنها مخفی شده است. این برنامه ها در فروشگاه گوگل پلی نیز وجود دارد. 

به گزارش فارس به نقل از اسین ایج، بدافزار MobOk یکی از خطرناک ترین انواع بدافزار موجود در جهان است که بعد از نفوذ به گوشی های هوشمند می تواند کنترل آنها را به طور کامل در اختیار بگیرد.

 

از جمله نرم افزارهای ویرایش عکسی که بدافزار یادشده در آنها وجود داشته می توان به پینک کامرا و پینک کامرای 2 اشاره کرد که تا به حال هر یک بیش از ده هزار بار نصب شده اند.

 

بدافزار یادشده بعد از نصب بر روی گوشی ها اطلاعات شخصی افراد را سرقت کرده و گوشی های آنها را به عضویت سرویس های پولی درمی آورد تا هزینه هایی هنگفت به آنها تحمیل شود. کاربران قربانی تنها زمانی از این موضوع مطلع می شوند که قبض های جدید گوشی های خود را دریافت می کنند.

 

گوگل به تازگی و بعد از اطلاع از این موضوع برنامه های مخرب یادشده را از گوگل پلی حذف کرده است. این اولین باری نیست که گوگل موفق به شناسایی برنامه های مخرب مخفی شده در فروشگاه آنلاین خود نشده است.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11031174.html



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()