نوشته شده توسط : ساحل

کندانسور یخچال و فریزر یا دسته خنک کننده، از مهم‌ترین قطعات و قسمت‌های این وسایل سرمایشی است. عبور هوای محیط از لوله‌های این تقسیم و خنک شدن آن، مبنا و پای بست، عملکرد برودت‌زایی را در آن تشکیل می‌دهد.
این رادیاتور خنک کننده به بازبینی موعد و با عبور هوای حاوی ذرات آلودگی، دچار مشکلاتی شده و عملکرد بهینه خود را تاحدی از دست می‌دهد. سرویس و نظافت دوره‌ای این وسیله بر کارکرد باکیفیت یخچال تاثیر زیای داشته و به طول عمر کمپرسور و بازداری از فرسایش و حتی برآفروختن آن کمک زیادی می‌کند.
تنوع مدل‌های موجود از این وسیله و نکات فی درباره نگهداری و نظافت آن، موضوع بحث این مقاله است.
در این مطلب:

به معرفی کندانسور و عملکرد آن می‌پردازیم.
با مراحل پاکسازی رادیاتور خنک کننده برای حفظ عملکرد بهینه وسایل برقی سرمایشی می‌پردازیم.
با ما در مطالعه این نوشتار به اتفاق شوید.
کندانسور یخچال چیست و چه تاثیری در عملکرد آن دارد؟
این بخش، از اصلی‌ترین لوازم سرمایشی مانند یخچال جنرال الکتریک ، فریزر و کولر به‌شمار می‌آید. گاز سرد کننده یا مبرد که در فضای این تقسیم از یخچال و فریزر جریان دارد طی فرایندی به گازی مایع و متراکم تبدیل می‌شود. کار اصلی این قسمت، دور کردن و از بین بردن گرمای وسیله یا سیستم‌های صنعتی برودتی است. ولی سپریدن این مرحله به‌سادگی صورت نگرفته و عوامل گوناگونی در آن نقش دارند.
به‌همین انگیزه نیز کسان برای این باره تعلیم دیده و از جزئیات شغل آگاهی می‌یابند. تخصص این کسان در تعمیر و نگهداری این بخش از وسایل سرمایشی زیاد ارزشمند و کاربردی بوده و در صنایع بزرگ و کوچک به‌کار گرفته می‌شود.

در یخچال این تقسیم عملکرد اصلی خود را طی فرایند چگالش بخار به مایع نشانه می‌دهد.
در این مرحله گاز خنک کننده از کمپرسور و با دمای بالاتر وارد کندانسور شده و به بالاترین حد دمای خویش می‌رسد.
در این درجه گرما که به دمای اشباع معروف است، گاز متراکم و به مایع تبدیل می‌شود.
طی بارها و بارها تکرار این چرخه، بخشی از این بخار مختصر و حجم کلی مایع بیشتر می‌شود.
نتیجه آنکه ماده باقیماده در این تقسیم از دستگاه فقط مایع خواهد بود.
در ادامه مطلب با شما درباره طریق عملکرد این بخش مبرد اغلب تبادل نظر خواهیم کرد. اما پیش متعلق به بد نیست از عملکرد و تنوع این وسیله نیز مختصری برایتان بگوییم.
کندانسور یخچال ، از تنوع الی دشواری ها موجود!
نمونه‌هایی از این رادیاتور خنک کننده که در محفظه فن قرار دارند به کندانسور هوایی معروفند و غیر از یخچال، در کولر گازی هم باره بهره‌گیری هستند. این گونه که اغلب ما بارها آن را دیده‌ایم، مشابه شبکه‌ای توری در جهات موازی و در پشت یخچال قرار می‌گیرد و امروزه استفاده از آن به‌تدریج در حال کنار قراردادن یا است.
در نمونه‌های جدید که به گونه ها مکعبی، استوانه‌ای یا حجمی معروفند عمل کندانس یا تبدیل از فاز گازی به فاز مایع با دریافت حرارت از کمپرسور و انتقال آن به بیرون اتمام می‌شود. این نوع به‌دلیل تماس اغلب با سطح دستگاه به پاکیزگی اکثریت نیاز دارد.
تاثیر منفی لای خاک و احد و غبار بر روی این دستگاه و عملکرد آن بالا بوده و نیاز است لغایت دستگاه به‌شکل دوره‌ای شستشو داده شود. البته این شغل در پهنه تخصصی و بدست افراد تعلیم دیده و کارآزمودگان چهره می‌گیرد.

تمیز کردن کندانسور در چند گام!
اگر منظور تمیز کردن این بخش از دستگاه سرمایشی خود را دارید، آغاز باید به نوع آن و نمای ظاهری که عدل توجه و روش پاکسازی خود را بر بنیاد آن گزینش کنید.
در انواع ایستاده که با رنگ سیاه و در پشت یخچال دیده می‌شوند، تعمیر یخچال جنرال الکتریک کافی است سالی دو بار این دسته با دستمال نمور از یکی و غبار منزه شود. ولی مراحل سپریدن درست و قدم به قدم این پیشه بسیار مهم بوده و ایمنی شما و وسیله برقی را تضمین می‌کند.

مراحل تمیز کردن کندانسور یخچال فریزر
برای این شغل نخست سیم یخچال را از پریز بیرون کرده و وابستگی آن را کاملا قطع می‌کنیم.
سپس با خارج کردن پنل پشتی و دسترسی مستقیم به این بخش، پیشه نظافت را شروع می‌کنیم. در این حالت کویل‌های خنک کننده دیده شده و می‌توان آنها را با تقسیم باریک جاروبرقی به‌آسانی منزه کرد. دقت در انجام ظریف و بسیار دقیق این شغل از جهت آسیب وارد نکردن به کویل‌ها بسیار حیاتی است.
برس‌های ویژه پاکیزگی این تقسیم از یخچال در فروشگاه‌ ابزارها یدکی قابل تعبيه است. پس از گردگیری کامل با این روش، با یک دستمال نرم غبار باقیمانده را هم کاملا پاک کنید.با وجود تفاوت ظاهری در شکل این وسیله در یخچال و فریزرهای گوناگون، طریقه پاک کردن آنها نزدیک یکسان است.
پس از اطمینان از رفع کامل آلودگی و غبار، مجددا پنل را در جای خویش نصب و یخچال را به برق وصل می‌کنیم.

در صورتی که سپریدن این مراحل برای شما مشکل است، می‌توانید از کارشناسان آماده در نمایندگی‌های معتبر کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اگرچه چند ماه تا معرفی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 سامسونگ باقی مانده، اما اطلاعات زیادی از این محصولات داریم و حالا هم مشخصات دوربین گلکسی Z Fold 4 افشا شده است.

 

به گفته یکی از منابع معتبر دنیای فناوری به نام Ice universe، گوشی گلکسی زد فولد 4 به دوربین اصلی سه‌گانه مجهز می‌شود که یک دوربین 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و همینطور یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گفتنی است که دوربین اصلی و فوق عریض مشابه موارد استفاده شده در مدل‌های گلکسی S22 و S22 پلاس هستند. اما دوربین سوم وضوح بالاتری نسبت به دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی گلکسی S22 دارد.

 
 

طبق ادعای Ice universe، دوربین تله‌فوتوی گلکسی زد فولد 4 بهترین دوربین تله‌فوتو با زوم 3 برابری در میان تمام گوشی‌های سامسونگ خواهد بود. اگر اطلاعات افشا شده صحت داشته باشند، گوشی تاشوی بعدی سامسونگ با اینکه سبک‌تر و باریک‌تر خواهد بود، اما از ساختار دوربین بسیار خوبی بهره می‌برد.

 
گلکسی زد فولد 3

مشخصات احتمالی گلکسی زد فولد 4

بنابر اخبار و شایعات، نمایشگر بیرونی این گوشی تاشوی سامسونگ 6.2 اینچی و نمایشگر داخلی آن 7.6 اینچی خواهد بود و پس از باز شدن، ابعادی برابر با 158.2 در 128.1 در 6.4 میلی‌متر دارد.

لازم به ذکر است که نمایشگرهای اولد این گوشی رفرش ریت 120 هرتز خواهند داشت و به احتمال زیاد مانند نسل کنونی، زیر صفحه نمایش درونی دوربین سلفی قرار می‌گیرد. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه قادر به پشتیبانی از قلم S Pen باشد.

از میان دیگر ویژگی‌های مورد انتظار نسل بعدی گلکسی زد فولد به مواردی مثل بدنه فلزی، حسگر اثر انگشت روی فریم، بلندگوهای استریو در بالا و پایین گوشی به همراه درگاه USB Type-C اشاره کرد.

در پایان باید اشاره کرد که احتمالا گوشی تاشو آینده سامسونگ به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و یک باتری 4400 میلی‌آمپری مجهز می‌شود.

 

 
 


:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اسنپ با ارائه خدمات ویژه به تمامی بازدیدکنندگان و ناشران تلاش کرده تا سهولت تردد بازدیدکنندگان و همچنین جابه‌جایی کتاب‌ها توسط ناشران و غرفه‌دارن را در دستور کار خود قرار دهد. این انتخاب اسنپ نیز در راستای توسعه خدمات رسانی و همچنین مسئولیت اجتماعی این مجموعه است.

این اپلیکیشن با ارائه کد تخفیف ۲۰درصدی برای سفر با اسنپ‌خودرو، کد تخفیف ۳۰درصدی برای استفاده از اسنپ‌باکس و کد تخفیف ۳۰درصدی برای استفاده از اسنپ‌وانت سعی کرده تا سفر آسان و تجربه خوبی از روزهای نمایشگاه کتاب برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فراهم کند.

 
 

تعیین نقطه دقیق نمایشگاه در نقشه اسنپ

علاوه بر این، اسنپ با مشخص کردن محل نمایشگاه کتاب تهران روی نقشه خود و امکان جست‌وجوی آن و همچنین در نظر گرفتن قابلیت انتخاب هر یک از درهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دسترسی به این مکان را برای کاربران خود آسان کرده است.

کاربران می‌توانند با استفاده از کد book-fair33 برای رفت و آمد به نمایشگاه ۲۰٪ تخفیف بگیرند، همچنین ناشران می‌توانند برای درخواست کد تخفیف اسنپ‌باکس و اسنپ‌وانت اطلاعات خود را در این لینک ثبت کنند.

با بهبود شریط پاندمی کرونا و تک رقمی شدن تعداد مبتلایان و کشته‌شدگان این ویروس؛ سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای تهران و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه یکی از پربازدیدترین و البته مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور است. مشکلات مربوط به ترافیک و دسترسی به نمایشگاه هم در ادوار گذشته این نمایشگاه وجود داشت. این بار اما اسنپ تلاش کرده امکان حمل و نقل بهتری را برای کاربران خود فراهم کند.

 

 
 


:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بنابر گفته‌های یکی از منابع دنیای فناوری، سامسونگ برنامه‌های ویژه‌ای برای نسل بعدی ساعت هوشمندش دارد. به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها می‌خواهند امسال از گلکسی واچ 5 پرو رونمایی کنند که بجای بدنه آلومینیومی مرسوم، از بدنه تیتانیومی بهره می‌برد و نمایشگرش توسط یاقوت کبود محافظت می‌شود.

 

با استناد به گفته اکانت توییتری UniverseIce، سامسونگ قصد دارد در این ساعت هوشمند بدنه تیتانیومی را جایگزین بدنه آلومینیومی گلکسی واچ 4 و بدنه فولادی گلکسی واچ 4 کلاسیک کند. امری که می‌تواند مقاومت آن را افزایش دهد، اما منجر به بالا رفتن قیمت این محصول هم می‌شود.

این منبع همچنین اضافه کرده که سامسونگ شیشه این محصول را از جنس یاقوت کبود خواهد ساخت که نسبت به Gorilla Glass DX استفاده شده در نسل پیشین از مقاومت بیشتری در برابر خش و ضربه برخوردار است.

 
 

Ice Universe همچنین در خصوص طراحی این محصول عقیده دارد که نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ حاشیه نازک‌تری نخواهد داشت و در عوض حاشیه آن حتی کمی بزرگ‌تر هم خواهد بود. البته هنوز احتمال استفاده از حاشیه دارای قابلیت چرخش گلکسی واچ 4 کلاسیک منتفی نشده است.

جزئیات تازه از گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ
 

ویژگی‌های احتمالی گلکسی واچ 5 پرو

این اولین باری نیست که شاهد انتشار گزارشی درباره نسخه پرو نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ هستیم. در گذشته هم منابع دیگر به توسعه چنین محصولی اشاره کرده بودند و به نظر می‌رسد هرچه به زمان معرفی‌اش نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری درباره آن افشا می‌شود.

طبق اسم رمزهای ثبت شده توسط سامسونگ به نظر می‌رسد سه مدل ساعت هوشمند در راه هستند، این سه اسم رمز مذکور Heart-S و Heart-L به همراه Heart-Pro را شامل می‌شوند و در حال حاضر فرض بر این است که دو مدل نخست به گلکسی واچ 5 معمولی اشاره دارند، با این تفاوت که مدل S کوچک‌تر از مدل L است.

بنابراین مدل Heart-Pro احتمالا با نام گلکسی واچ 5 پرو یا اولترا روانه بازار خواهد شد تا ساعت‌های هوشمند سامسونگ با گوشی‌های سری گلکسی S یکدست شوند.

 

 
 


:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()