نوشته شده توسط : ساحل

شاید تا زمانی که اینترنت قطع نشود و مجبور نشوید، برای کسی پیامک نفرستید. اما به بردباری زیاد، پیامک‌های رسیده خود را همیشه باز کنید.

آمار هم دقیقاً همین جستار را تایید می‌کند. اینکه پیامک یک آلت عالی برای ارتباط تند و موثر با مخاطبان است.

هیچ دست موزه ارتباطی دیگری نیست که به اندازه پیامک خوانده شود. مثلاً ایمیل را در نظر بگیرید. بسیاری ایمیل‌ها هستند که ما اصلاً آنها را نمی‌بینیم. چون در ذهن ما، اهمیّت یک ایمیل آنقدرها بالا نیست. اما پیامک چطور؟ ما به محض شنیدن صدای گوشی خود، آن را بر میداریم و این پیامک را بررسی می‌کنیم.

و این یک فرصت عالی برای بازاریابی و تبلیغات است. پس اگر هنوز از این آلت نیرومند کاربرد نمی‌کنیم، وقت آن دریافتی که از خودمان بپرسیم چرا. آیا باورداشت نداریم که پیامک می‌تواند مایه رشد قابل توجه کسب و کارمان شود؟ تجربه ما که این باورداشت را تائید می‌کند.

 

در این دوره چه چیزی یاد می‌گیریم؟
در درازا این دوره، تمام آنچه برای بازاریابی و تبلیغات پیامکی موثر نیاز خواهید داشت را به شما خواهیم گفت.

شما در انتهای این دوره:

می‌توانید پیامک‌های بنویسید که خوانده می‌شوند و برای شما فروش می‌سازند.
با استراتژی‌های گوناگون بازاریاب پیامکی آشنا شده‌اید و با نکات ارسال به بانک شماره و صد البته، تشکیل اشتراک پیامکی آشنا هستید.
درباره اپراتورهای پیامکی، خطوط خدماتی و تبلیغات، آوش تک امکانات یک پنل پیام کوتاهی و دیگر مباحث مهم بازاریابی پیامکی یاد گرفته‌اید.

روش تحلیل بازاریابی پیامکی برای کسب اطمینان از بازخورد پسندیده را یاد گرفته‌اید.
و …
به علاوه، هر جا لازم بود ما آچار به دست می‌شویم و به چهره عملی، پیشه با بخش‌های مختلف پنل پیامکی را به شما یاد می‌دهیم.

در نهایت، اگر بخواهیم ساده بگوییم: این دوره از هدر رفتن میلیون‌ها تومان پول سوداگری شما به خاطر بازاریابی پیامکی اشتباه، بازداری می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اگر تابحال فکر می‌کردید حافظه‌های اکسترنال نمی‌توانند در ابعاد یک پاوربانک یا حتی کوچک‌تر از آن تولید شوند، پس سخت در اشتباه بوده‌اید. حافظه SSD سامسونگ T5 تقریبا به اندازه تعدادی کارت بانکی روی هم قرارگرفته است. حتی می‌توان ابعاد این دستگاه را با حافظه‌های SSD بسیار گران‌تر همچون Kingston DataTraveler Ultimate GT مقایسه نمود. این بدان معناست که می‌توانید به آسانی این SSD را درون جیب لباستان قرار داده بدون آنکه کسی حتی متوجه آن شود.

تلاش سامسونگ در جهت تولید حافظه‌های SSD که جابجایی آنها آسان باشد، قابل تحسین است. استفاده از اتصالگر USB 3.1 Type-C نسل دوم با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه (تقریبا دوبرابر سرعت مدل‌های پیشین) نیز باعث شده تا جذابیت این دستگاه دوچندان شود.

البته، همانند دیگر حافظه‌های کوچک اما قدرتمند، این دستگاه نیز با برچسب قیمتی نسبتا گرانی عرضه می‌شود. نسخه 1 ترابایتی آن در فروشگاه آمازون 510 دلار قیمت‌گذاری شده‌ که نسبت به T3 کنونی 20 درصد گران‌تر است. آیا افزایش قیمت این چنینی دلایل مستحکمی به همراه دارد؟ با ما همراه باشید تا این دستگاه را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

نقاط قوت و ضعف T5 سامسونگ

نقاط قوت و ضعف T5 سامسونگ

درایو ذخیره‌سازی T5 یکی از جذاب‌ترین در نوع خود و بی‌شک موفقیتی دیگر برای سامسونگ در این زمینه بشمار می‌رود، اما برای تجربه عملکرد فوق‌العاده آن، هزینه زیادی نیز باید پرداخت. قبل از خرید این دستگاه مدرن و قدرتمند حواستان باشد سیستمتان قابلیت پشتیبانی از سرعت حداکثری آنرا داشته باشد.

 منبع: 

https://itresan.com/299554/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%d9%87-ssd-%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%e2%80%8c%d8%ad%d9%85%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d9%85%d8%af%d9%84-t5/



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اسمارت‌فون گوگل پیکسل 4a قرار است به‌زودی معرفی شود. به‌تازگی ویدیوی جدیدی از این گوشی منتشر شده که آن را در حین اجرای بازی‌ها و بنچمارک‌های مختلف نشان می‌دهد و تصویر کاملی از آنچه که از این دستگاه انتظار داریم در اختیار ما قرار می‌دهد. این ویدیو توسط یک کانال یوتیوبی به نام TechnoLike Plus منتشر شده که نسخه پیش‌تولید پیکسل 4a را تست کرده است.

پیکسل 4a مجهز به چیپست اسنپدراگون 730 و ۶ گیگابایت رم خواهد بود. این ترکیب هرچند پیشرفته نیست اما چندان هم بد نیست. تراشه این گوشی مطمئنا ارتقا خوبی نسبت به اسنپ‌دراگون 670 پیکسل 3a محسوب می‌شود.

پیکسل 4a در بنچمارک آنتوتو امتیاز ۲۶۸۹۷۳ را کسب کرده که تقریبا نزدیک به امتیاز گلکسی نوت 10 لایت و بهتر از ردمی نوت 8 پرو است. این هندست همچنین در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۴.۴ به‌ترتیب امتیازهای ۲۵۴۴ و ۶۳۷۰ را دریافت کرده که بهتر از گلکسی نوت 10 لایت و کمی پایین‌تر از گلکسی A71 است.

ویدیوی مذکور، به عمر باتری پیکسل 4a هم پرداخته و اطلاعات باتری آن را روی نمایشگر نشان داده است. این گوشی با یکبار شارژ و در حالت نمایشگر روشن توانست در یک مرحله به مدت ۷ ساعت و ۲۱ دقیقه و در مرحله دیگر به مدت ۵ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام بیاورد.

پیکسل 4a ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۲ می معرفی شود، اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که این رویداد تا ماه ژوئن به عقب افتاده است.

براساس اطلاعاتی که به بیرون درز پیدا کرده است، پیکسل 4a مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 730، ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود و از یک نمایشگر ۵.۸۱ اینچی OLED با رزولوشن +FHD و یک هول پانچ برای میزبانی از دوربین سلفی بهره خواهد برد. دوربین پشت آن هم یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

 

 منبع: 
https://itresan.com/300000/%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%aa%d8%b3%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%86%da%86%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-4a-%d9%81/


:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

افزونه سئو یواست، گرد از اصلی ترین افزونه‌هایآوش تکسئو وردپرس است. همچنین این افزونه، گرد از پلاگین های وردپرس است که دائم بیشترین شمار دانلود را به خود اختصاص دیتا است و مسیر حلی جامع برای تمام نیازهای سئوی درونی شماست. پلاگین Yoast به شما فرمان می دهد الی عنوان سئو، توضیحات متا و واژه ها کلیدی متا را به هر پست و صفحه سایت خویش اضافه کنید. همینطور می توانید عنوان سفارشی برای سایت اصلی، بایگانی ها، احزاب و صفحات برچسب خود بنویسید.

از سوی سایر این پلاگین، در زمان به روز رسانی سایت، متا دیتا های Open Graph، Twitter Cards، نقشه های سایت و … را اضافه می کند. البته اینکه فکر کنید با نصب این افزونه دیگر سئوی سایتتان تضمین شده اشتباه است. اما این افزونه جذاب در انتهای متن پیشنهادات نکویی را به شما ارائه میدهد که میتوانید حسابی متن خویش را درمان دهید.

برخی از مزیت‌های این افزونه سئو وردپرس:

بروزرسانی‌های مداوم
کنترل آدرس‌ها برای بازداری از برپایی محتوای تکراری
حاوی نکات مورد عقیده موتورهای جستجو برای سئوی محتوا
امکان کنترل متاتگ‌ها
انجام سئو نیازمند پرماسیدن فاکتورهای سئو و دیگر موارد است، چنانچه با سئو آشنایی ندارید، به نوشتار تعلیم سئو ۲۰۱۹ مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با خرید میز تحریر برای کودک او را دلگرمی و ترغیب می کند تا تکالیفش را سپریدن دهد و برای حفظ سلامتی هم اهمیت دارد.
طرز نشستن کودک و اتمام دادن مشق ها تاثیر زیادی در شکل گیری ستون فقرات آنها و بروز بیماری هایی مشابه کمردرد بعدها دارد.عکس پس زمینه
در این مطلب مثال های میز تحریر فانتزی را نگریستن می کنید که با الگوبرداری از این عکس های می توانید بهترین میز تحریر را برای فرزند خویش انتخاب کنید.
میز را جوری برگزیدن کنید که متناسب سن و سایز او باشد میز تحریر فانتزی دخترانه به علت اینکه این مورد برای راحتی کودک در هنگام تکاپو و استفاده از میز آسان باشند. نکته دیگر در انتخاب میز رنگ و سخیف طراحی آن است که با پروا به دختر و پسر بودن کودک انتخاب می شود.
در برگزیدن این میزها به علایق فرزندانتان حتما دقت کنید. آنها اخ دارند که سبک زندگیشان را خودشان گزینش کنند. با مجبور کردن آنها به گزینش علایق خودتان باعث می‌شوید که کودک مدت ها که با این میز پیشه می‌کنند، از دست شما دلخور باشند و میل آنها به پیشه با این میزها کمتر شود.

خرید میز تحریر فانتزی کودک
در این مطلب نمونه های زیبایی از گونه ها مدل های میز تحریر فانتزی دخترانه گلچین کرده ایم که شما عزیزان را دعوت به تماشای این عکس ها می کنیم الی بتوانید، مناسب ترین میز تحریر را برای مولود دلبند خویش تهیه کرده و در اختیار وی پیمان دهید.
مطمئنم تایید می‌کنید که، کودک زمانی که روی میز و صندلی دانستن راحتی کند بهتر می آموزد و پروا اکثریت به تمرین و آموزش نشان می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با بررسی مشکلات گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ – Samsung Galaxy Note 10 به شما در حل و جلوگیری از بروز این مشکلات کمک خواهیم کرد.

 

پرچمدار سال ۲۰۱۹ سامسونگ هنوز ارزش خرید بالایی داشته و دوست‌داران پرچمداران قدرتمند و بزرگ، می‌توانند آن را جزو گزینه‌های احتمالی قرار بدهند. قیمت گلکسی نوت ۱۰ در بازار ایران حدود ۱۲ میلیون تومان است.

نمایشگر ۶.۳ اینچی از نوع Dynamic AMOLED سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ یکی از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش را می‌توان بین اچ‌دی و فول اچ‌دی تغییر داد. تراکم پیکسلی ۴۰۱ پی‌پی‌آی بوده و نمایشگر همانند پنل پشتی با شیشه‌های گوریلا گلس ۶ محافظت می‌شود.

مشکلات گلکسی نوت 10

سیستم عامل پیش‌فرض گوشی اندروید ۹ بود، اما سامسونگ چندی پیش آپدیت اندروید ۱۰ را نیز دریافت کرد. با توجه به تازه وارد بودن این پرچمدار، بدون شک بعد از انتشار آپدیت اندروید ۱۱ خیلی زود آن را دریافت خواهد کرد.

برای کاربران ساکن آمریکا تراشه این گوشی اسنپدراگون ۸۵۵ و برای کاربران بقیه نقاط دنیا اگزینوس ۹۸۲۵ است. حافظه داخلی ۸ گیگابایت بوده و در کنار آن ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت داخلی در اختیارتان قرار می‌گیرد. حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 بوده و سرعت بالایی در خواندن و نوشتن اطلاعات دارد.

 منبع:

https://gadgetnews.net/433006/%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-10/



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

رندرهایی از نسخه آبی تیره گلکسی بادز پلاس – Galaxy Buds Plus منتشر شده که از عرضه آن در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

 

تصاویر گلکسی بادز پلاس با رنگ آبی تیره را افشاگر معروف، ایوان بلس به اشتراک گذاشت؛ اما هنوز مشخص نیست که نسخه‌ی Aura Blue این گجت چه زمانی و در کدام بازارها عرضه می‌شود. هم‌اکنون ایربادز وایرلس سامسونگ در رنگ‌های مشکی، آبی روشن، سفید، قرمز و صورتی موجود است.

 

 

گلکسی +Buds از وجود اسپیکرهای AKG دوطرفه (ووفر + توییتر) بهره می‌برد و هر کدام از بادهای آن، یک باتری ۸۵ میلی‌آمپر ساعتی دارند. این برای ۱۱ ساعت پخش موسیقی کفایت می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این گجت می‌توانید به لینک بررسی اولیه سامسونگ گلکسی بادز پلاس مراجعه کنید.

 منبع:

https://gadgetnews.net/433431/%d9%86%d8%b3%d8%ae%d9%87-%d8%a2%d8%a8%db%8c-%d8%aa%db%8c%d8%b1%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%b2-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

میز غذاخوری تاشو چیزیی که برای یک خونه نقلی بیچارگی دارید. شدنی است شما هم مانند خیلی از افراد اندیشه کنید که میز غذاخوری تنها مختص خانه های کبیر و جادار است و کسانی که منزل های حقیر دارند نمی توانند از میز غذاخوری کاربرد کنند.

ولی باید بدانید که حتی خانه های زیاد حقیر و پایین 50 متر هم می توانند از میز غذاخوری بهره‌گیری کنند ولی نه میز غذاخوری هایی که تعداد نفرات 9 نفر یا هفت نفره هستند و زیاد کبیر هستند بلکه کسانی که در این منازل ساکن هستند

می توانند از میز غذاخوری های دیواری که بعضی از آنها هم به چهره تاشو هست کاربرد کنند.

این میزها در ابعاد و سایز های مختلف، میز غذاخوری تاشو برای منزل هایی با متراژ های متفاوت می‌تواند مناسب باشد. امروزه یکتا از دشواری ها معمول در بین افراد شهرنشین و ساکن بعضی از خانه های آپارتمانی، کوچک بودن خانه و برآیند اینکه عدم هستی فضای کافی است. برآیند اینکه آنها اندیشه می‌کنند که از خیلی از وسایل منزل نمی‌توانند کاربرد کنند.میز غذاخوری 3 تا 6 نفره -1

بسیاری از افراد می کوشند لغایت با تعقیب کردن راه ها و ترفندهای مختلفی از بعد این مسئله بر بیایند و فضاهای کاربردی هر کدام از قسمت های منزل خویش را افزایش دهند.

در این مطلب از تارنما آریا رهپویان آپادانا تصمیم داریم که به دکوراسیون درونی و میزهای ناهارخوری برویم و شما را با ایده هایی از میز ناهار خوری تاشو آشنا کنیم.

پس اگر شما هم در منزل ای حقیر و مختصر جا حیات می کنید تا انتهای مطلب به اتفاق ما باشید.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سامسونگ می‌گوید تلویزیون‌های QLED جدید این شرکت برای سال ۲۰۲۰، گواهینامه‌های مهم محافظت از چشم را از مؤسسات برتر دریافت کرده‌اند.

سامسونگ می‌گوید تلویزیون‌های 4K و 8K QLED این شرکت گواهی‌های ایمنی چشم را از شرکت‌های Underwriters Laboratories و نیز «انجمن برق، الکترونیک و فناوری‌های اطلاعات» (VDE) دریافت کرده‌اند. این تأییدیه‌ها یعنی نورهای ساطع شده از LED تلویزیون‌های جدید سامسونگ اثر مخرب بر چشمان کاربر نداشته و با وجود روشنایی بالا، ضرری برای چشم‌ها ندارند.

 

 

 

تلویزیون‌های QLED 2020 سامسونگ با توجه به گواهینامه‌های دریافتی تحت استانداردهای «کمیسیون الکتروتکنیکی بین المللی» (International Electrotechnical Commission)، برای چشمان بی ضرر قلمداد شده‌اند. شرکت‌های UL و VDE میزان ساطع شدن نور آبی، تشعشات فرابنفش و فروسرخ تلویزیون‌های 65Q900T 8K و 65Q90T 4K سامسونگ را که بالاترین میزان روشنایی را در سبد محصولات این شرکت دارند، اندازه گیری کردند.

تلویزیون‌های QLED سامسونگ برای سال ۲۰۲۰ گواهی کاهش خطر آتش گرفتن را نیز از یکی از بزرگ ترین شرکت‌های بازرسی امنیت محصولات در آلمان یعنی شرکت TÜV Rheinland دریافت کرده‌اند.

سامسونگ اواخر فروردین ماه در رویدادی مجازی با حضور دیجیاتو از جدیدترین تلویزیون های QLED 8K خود برای بازار خاورمیانه رونمایی کرد. این محصولات از طراحی فوق العاده باریک با حاشیه کم نمایشگر در هر چهار طرف، مانت دیواری بدون فاصله و قطعه اضافه One Invisible Connection بهره می‌برند.

از دیگر قابلیت های تلویزیون های 4K و 8K جدید سامسونگ برای سال 2020 می توان به افزایش کیفیت تصویر تا رزولوشن 8K به کمک هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، فناوری های پیشرفته صوتی، روشنایی تطبیقی، صدای سه بعدی مبتنی بر هوش مصنوعی، +HDR10، فناوری AMD FreeSync و Samsung TV Plus، سازگاری با دستیارهای صوتی مثل الکسا و گوگل اسیستنت اشاره کرد.

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌ها را با دردسر مواجه کرده چرا که علاوه بر ایجاد وقفه در فرایند تولید محصولات، تقاضا را نیز در بازار کاهش داده. حالا وال استریت ژورنال در گزارشی به تاخیر در تولید انبوه آیفون‌های ۲۰۲۰ به علت کاهش تقاضا و مشکلات تولید اشاره کرده است.

در این گزارش با استناد به منابع اعلام شده که اپل در حال توسعه ۴ آیفون برای عرضه در سال جاری میلادی است. این مدل‌های جدید از شبکه 5G‌ پشتیبانی می‌کنند و سرعت اینترنت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. Nikkei اواخر ماه گذشته میلادی در گزارشی به احتمال تاخیر در عرضه اولین آیفون 5G اپل اشاره کرده بود. تحلیلگر معروف محصولات اپل، مینگ چی کو هم در گذشته نه چندان دور به این موضوع اشاره کرده بود که شاید تمام آیفون‌های ۲۰۲۰ به صورت همزمان وارد بازار نشوند.

 

آیفون‌های ۲۰۲۰
 

 

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال که در روز دوشنبه منتشر شد، اپل قصد دارد تولید گوشی‌های خود برای نیمه دوم سال جاری میلادی را ۲۰  درصد کاهش دهد. اپل که به طور سنتی آیفون‌های جدید خود را در شهریور ماه معرفی می‌کند، به تازگی از آیفون SE جدید با قیمت پایه ۳۹۹ دلار رونمایی کرده است. این گوشی هوشمند از طراحی مشابه با آیفون ۸ بهره می‌برد اما به جدیدترین پردازنده اپل یعنی A13 بایونیک مجهز شده که قدرت بالایی در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد.

 منبع:

https://digiato.com/article/2020/04/27/%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%aa-%da%98%d9%88%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%b9%d9%88%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%86%d8%a8/



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()