نوشته شده توسط : ساحل

میز تحریر باکس دار تاشو و تنظیم شو
میز تحریر باکس دار آریا به چهره تاشو طراحی شده است که مایه می‌شود در هر مکانی قابل کاربرد بوده و به همین علت فضای کمی هم برای نگهداری دربایستن دارد . از ویژگی های این میز می نا به داشتن باکس تو پیشه برای جمع آوری وسایل اشاره کرد ، علاوه بر این میز هم تاشو است و هم قابلیت تنظیم بلندی را دارد که می توانید برای از سنین کودک لغایت بزرگسال بهره‌گیری نمایید، علاوه بر این سطح این میز ضدخش است .عکس بعد زمینه

فرزندان شما می‌توانند میز های تحریر باکس دار آریا را در خانه به چهره اشتراکی کاربرد کنند چون به صورت تنظیم شو طراحی شده و قابلیت تنظیم ارتفاع دارند می‌توانید با توجه قد بلندی آن را تنظیم کنید.
ابعاد این میز 50*70 است این سایز بسیار پسندیده برای نگارشمیز تحریر باکس دار تاشو و تنظیم شوو احضار و مختصر جا است و به علت اینکه دارای باکس می‌باشد نیاز نیست کتاب روی آن چیده شود و شما به راحتی می‌توانید از باکس آن استفاده کنید.

میز و صندلی تحریر باکس دار تاشو
این محصول با صندلی به اتفاق است صندلی که ارگونومی مناسبی داشته و در طول بهره‌گیری شما کمتر دریافتن خستگی خواهید کرد. باید در عقیده داشته باشید کاربرد کودکان شما از میز صندلی زیاد برای سلامتی آن ها موقع درس احضار کمک می‌کند چون وقتی فرهنگ آموز بر روی زمین در حال آموزه احضار است تن در چگونگی مناسبی قرار ندارد و در طولانی مدت مایه درد های کمر و گردن برای کودکان می‌شود.میز تحریر آریا طرح دار باکس دار طرح درگذشت عنکبوتی

روکش موجود بر روی آن نیز به صورت وایت برد بوده و قابلیت نوشتن و منزه کردن را برای اولاد شما فراهم می‌کند.

میز تحریر تاشو باکس دار یا میز تحریر کتابخانه دار
یکی از معضلاتی که کودکان هنگام مطالعه و اتمام دادن تکالیف خود با آن به اتفاق هستند این است که بی نظمی زیادی به علت استفاده از کتاب و دفتر های بسیار به هستی می‌آید. کودکان معمولا عادت دارند از چندین رنگ مداد و یا خودکار کاربرد کنند بعد مرتب بودن می‌تواند کارایی آن ها را بالا اسیر و راحتتر به تکالیف خود بپردازند از این جهت استفاده از میز تحریر باکس دار می‌تواند این مشکل را به طور کامل حل کند.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بسیاری از ما اسناد حساسی داریم که می‌خواهیم از آن‌ها محافظت کنیم. یکی از روش‌های مناسب برای افزایش امنیت این اسناد رمزگذاری آن‌ها است. در این آموزش به چگونگی رمزگذاری اسناد مایکروسافت آفیس و همچنین فایل‌های PDF می‌پردازیم.

مایکروسافت آفیس اجازه رمزگذاری اسناد آفیس و فایل‌های PDF را می‌دهد تا هیچ شخصی بدون رمز قادر به دسترسی به فایل شما نباشد. نسخه‌های جدیدتر آفیس از رمزگذاری امنی بهره می‌برند و شما با استفاده از یک رمز عبور قوی می‌توانید به امنیت فایل‌هایتان اطمینان کنید.

راهنمای زیر برای مایکروسافت ورد، پاورپوینت، اکسل و اکسس ۲۰۱۶ تهیه شده اما فرایند رمزگذاری اسناد در سایر نسخه‌های آفیس، چندان متفاوت نیست.

رمزگذاری مایکروسافت آفیس تا چه میزان امن است؟ 

قابلیت‌های رمزگذاری مایکروسافت آفیس در گذشته آوازه بدی داشتند. از آفیس ۹۵ تا آفیس ۲۰۰۳، قابلیت رمزگذاری آفیس بسیار ضعیف بود. اسناد رمزگذاری‌شده با آفیس ۲۰۰۳ به‌راحتی با نرم‌افزارهای قفل‌شکن رایج، قابل دسترسی بودند.

در آفیس ۲۰۰۷، مایکروسافت امنیت را جدی‌تر گرفت و به استفاده از سیستم پیشرفته رمزگذاری (AES) با کلید ۱۲۸ بیتی روی آورد. این سیستم به‌طور گسترده‌ای امن تلقی شده و حال می‌توان ادعا کرد که آفیس رمزگذاری قوی و قابل‌اطمینانی ارائه می‌دهد. در بررسی‌ها متوجه شدیم که قابلیت رمزگذاری فایل PDF هم از رمزگذاری ۱۲۸ بیتی AES استفاده می‌کند.

دو نکته مهم را باید مدنظر قرار دهید. نخست، تنها رمزهایی که کل سند را رمزگذاری می‌کنند، قابل اتکا هستند. در آفیس اجازه گذاشتن رمز برای ویرایش محدود یک فایل نیز امکان‌پذیر است. در این روش به افراد اجازه مشاهده سند داده شده اما افراد برای ویرایش نیاز به رمزعبور دارند. این نوع رمزگذاری به‌راحتی قابل دورزدن بوده و افراد می‌توانند اسناد را ویرایش کنند.

دوم، رمزگذاری آفیس تنها در صورتی کار می‌کند که از فرمت‌های مدرن اسناد مانند docx استفاده کنید. اگر سند خود را در فرمت‌هایی قدیمی مانند doc که سازگار با آفیس ۲۰۰۳ به قبل است، ذخیره کنید، آفیس از رمزگذاری ناامن آفیس ۲۰۰۳ استفاده خواهد کرد.

تا زمانی‌که فایل خود را در فرمتی مدرن مانند docx با گزینه Encrypt with Password رمزگذاری کنید، جای هیچ نگرانی نیست.

چگونه یک سند آفیس را رمزگذاری کنیم؟

برای رمزگذاری یک سند در ورد، اکسل، پاورپوینت و اکسل، ابتدا فایل را باز کنید. سپس روی منوی File در گوشه بالا و چپ صفحه کلیک کنید. در زبانه Info، روی دکمه Protect Document کلیک کرده و Encrypt with Password را انتخاب کنید.

در مایکروسافت ورد این دکمه Protect Document اما در پاورپوینت Protect Presentation و در اکسل Protect Workbook نام دارد و در اکسس مستقیما گزینه Encrypt with Password موجود است. سایر مراحل در این برنامه‌ها مشابه است. 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/16/347516/how-to-password-protect-documents-with-microsoft-office/



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در سال ۲۰۰۶ بود که بنیاد خیریه‌ای به نام رد (Red) یا قرمز وب‌سایتی به همین نام (red.org) تاسیس کرد و به‌جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای مبارزه با بیماری‌هایی ازجمله ایدز در کشورهای آفریقایی پرداخت. برخی از شرکت‌ها و سازنده محصولات مختلف نیز برندی جانبی در کنار برند اصلی خود رونمایی کردند که محصولاتشان به رنگ قرمز بود و بخشی از درآمد حاصله از فروش آن‌ها به بنیاد خیریه رد اختصاص می‌یافت.

اپل نیز ازجمله شرکت‌هایی است که در این زمینه فعالیت دارد و محصولاتی را تحت برند پروداکت رد (Product Red) به بازار عرضه می‌کند. اخیرا نیز اعلام شده است که مدلی از گوشی آیفون SE مدل ۲۰۲۰ تحت برند پروداکت رد و در رنگ‌بندی قرمز به بازار عرضه خواهد شد و بخشی از درآمد حاصله از فروش آن‌، به امور خیریه برای مقابله با بیماری کرونا اختصاص خواهد یافت.

محصولات قبلی برند پروداکت رد اپل به مبارزه با گسترش بیماری ایدز اختصاص یافته‌اند؛ اما کوپرتینویی‌ها می‌خواهند کمک هزینه‌ای نیز برای مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا جمع‌آوری کنند. در بیانیه اپل آمده است که از این پس تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰‌(۹ مهر ۹۹) بخشی از درآمد حاصله از فروش محصولات تحت برند پروداکت رد، ازجمله مدل قرمز گوشی آیفون SE 2020 برای کمک به مقابله با بیماری کرونا در نظر گرفته می‌شود.

محصولات تحت برند پروداکت رد اپل شامل لوازم جانبی، برخی از آیفون‌ها، بندهای اپل واچ، قاب‌های مخصوص آیفون‌ها می‌شود. اخیرا نیز مدل قرمز رنگ آیفون SE 2020 به جمع محصولات برند پروداکت رد افزوده شده است.

آیفون SE مدل 2020 / iPhone SE 2020

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی با بنیاد خیره رد همکاری می‌کنند که می‌توان به اپل، نایکی و استارباکس اشاره کرد. این شرکت‌ها نیز مانند اپل به کمک بنیاد خیریه رد رفتند تا جلوی گسترش بیماری ایدز در آفریقا را بگیرند و حال به‌نظر می‌رسد که با گسترش بیماری کرونا به سراغ جمع‌آوری مبلغی برای مقابله با این بیماری رفته‌اند.

در سال ۲۰۱۸ اعلام شد که اپل بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از درآمد حاصله از فروش محصولات تحت برند پروداکت رد را به بنیاد خیریه رد اهدا کرده است و همین امر اپل را به بزرگ‌ترین اهداکننده به خیریه‌ها در میان شرکت‌های فناوری تبدیل کرد.

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نقد و بررسی دوربین عکاسی چاپ تند فوجی فیلم مدل Instax mini 9
این ایام سرعت رشد فناوری به حدی است که هر روز گواه نوکاری یک محصول جدید هستیم. محصولاتی که الی دیروز هیچ اسم و نشان در دنیای ما نداشتند اما با عبور از کران خیال به واقعیت تبدیل شدند. قصد اصلی از معرفی یک محصول جدید، بهترین دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini 9 تغییر و تحویل حیات به سمت و سوی راحتتر شدن آن است. ولی این دگرگونی ها هیچگاه نمیتواند ما را با خاطراتی که از ابزارهای باستانی داشتیم بیگانه کند. دوربین عکاسی چاپ تند فوجی فیلم مدل Instax mini 9 یکی از محصولاتی است که چند سالی از تولید مجدد آن نمیگذرد.

از هنگام پیدایش دوربین های عکاسی دیجیتال، رفته رفته حضور عکس های کاغذی در حیات ما کمرنگ و کمرنگ تر شد. هزاران عکس دیجیتال در گوشی هوشمند و یا کامپیوتر ما و شما لحظه به لحظه زندگی را ثبت کردند، اما ممکن است تمام این عکس ها با یک اشتباه کوچک از حافظه گوشی یا کامپیوتر ما پاک شوند. اینجاست که ارزش عکس های چاپی که چه بسا سال ها در آلبوم های ما نگاهداشته ماندند بیشتر نمایان شود.

شاید به خاطر کار و بار هایی که امروز ما درگیر آن هستیم، کمتر فرصت و یا حوصله آن را داشته باشیم که مشابه قدیم، عکس های خود را بر روی کاغذ چاپ کنیم. اما این دشوار چه در سال های دور و چه امروز، توسط دوربین های چاپ فوری عکس قابل حل بوده و هست. شرکت فوجی فیلم با دوربین فوری Instax Mini 9 هم راه حل سریع و ساده ای برای چاپ عکس بر روی کاغذ دارد و هم خاطرات ما را با دوربین های عکاسی چاپ فوری زنده میکند.

دوربین فوجی Fujifilm instax mini 9

مشخصات فیزیکی و طراحی دوربین Fujifilm instax Mini 9
دوربین فوجی فیلم Instax Mini 9 شکل و شمایلی کاملا فانتزی دارد. این دوربین را نباید در تقسیم دوربین های عکاسی حرفه ای پیمان دارد، چرا که جنبه سرگرمی این دوربین بر دیگر جنبه های آن مزیت دارد. طراحی فانتزی این دوربین با رنگبندی های خوشحال آن کاملا همخوانی دارد. جنس بدنه این دوربین از پلاستیک و وزن آن نیز ۳۰۷ گرم است. وانگهی ابعاد اصلی این دوربین ۱۱۶×۱۱۸٫۳×۶۸٫۲ میلی متر است که از این نظر استانداردهای دوربین های عکاسی را کاملا رعایت میکند.

از رو به رو که به دوربین عکاسی چاپ تند فوجی فیلم مدل Instax mini 9 نگاه کنید، یک لنز در وسط، یک فلاش در بالا، سنسور و خروجی چشمی دوربین و یک شاتر را تماشا میکنید. وانگهی در کنار لنز نیز یک آینه حقیر دیده میشود که برای عکسبرداری سلفی در این سرنوشت پیمان گرفته است. فوجی فیلم نبود صفحه نمایش را با این آینه کوچک جبران کرده لغایت برای عکسبرداری سلفی، کادربندی لازم بدست این آینه چهره بگیرد.

دوربین مینی 9 فوجی

اما پشت این دوربین زیاد ساده و خلوت تر از نمای جلوی آن است. یک چشمی کوچک که امثال دوربین های آنالوگ قدیمی، تنها مسیر موجود برای تماشا چشم انداز و کادربندی عکس است. در میان نیز یک درپوش کبیر دیده میشود که کاغذ مخصوص دوربین در آنجا پیمان میگیرد. دیگر مواردی که در طراحی این دوربین قابل اشاره است، محل خروج عکس چاپ شده در بالا، محل قرارگیری باتری در زاویه و جای ویژه نصب بند در کنار این دوربین است.

دوربین چاپ تند فوجی

عملکرد دوربین مینی ۹ فوجی
در دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax mini 9 خبری از تنظیمات مترقی و گیج کننده دوربین های دیجیتال نیست! ولی برای عکس برداری در حالات و شرایط مختلف گزینه هایی در بالای لنز در نظر گرفته شده است. با چرخش لنز و برگزیدن گزینه پسندیده ۵ حالت عکسبرداری توسط این دوربین قابل تنظیم است.

LED اول که علامت یک “خانه” دارد بیانگر حالت تصویر برداری Indoor یا پیرامون بسته و شب ها است
علامت “ابر” بیانگر حالت Cloudy یا ابری و سایه
علامت “خورشید” بیانگر حالت Slightly Cloudy یا آفتابی و کمی ابری
علامت “خورشید پر نور” بیانگر حالت Sunny And Bright یا کاملا آفتابی
و در پایان حالت Hi-Key که مختص عکس هایی با نوردهی بیش از معمول است. برای دریافت این گونه تصاویر کافیست دوربین را در این حالت نوردهی قرار دهید
قیمت اینستاکس فوجی

غیر از پنج حالتی که در بالا به آن اشاره شد این دوربین هیچگونه تنظیماتی در پسندیدن کاربر پیمان نمیدهد. سرعت شاتر این دوربین تغییر ناپذیر بوده و بر روی ۶۰/۱ ثانیه تنظیم شده است. فوکوس نیز بدست کاربر قابل تنظیم نیست و به چهره قبل فرض بر روی کمینه ۶۰ سانتی متر و اغلب پیمان میگیرد. سایر مواردی که در دوربین های دیجیتال دیده میشود نیز در این دوربین به چشم نمیخورد که البته با پروا به سخیف عکسبرداری این دوربین هستی تنظیمات مفصل و پیشرفته برای آن ضروری نیست.

دوربین عکاسی چاپ تند فوجی فیلم مدل Instax mini 9 عکس ها خود را در ابعاد ۵۶×۸۶ ثبت میکند. این ابعاد تقریباً نزدیک به ابعاد استاندارد ۴×۶ در دوربین های عکاسی باستانی است. عکس هایی نیز که توسط این دوربین مستقیماً چاپ میشوند، اندازه ای مساوی با ۴۶×۶۲ میلی متر دارند. کاغذ دوربین اینستکس مینی ۹ در بسته های ۲۰ تایی و ۱۰ تایی به فروش میرسند.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای اپن سورس (کدباز) است که به عنوان سایت ساز بدست میلیون ها تن در سراسر دانشمند برای ساخت وب سایتهای قشنگ و بلاگ ها باره استفاده پیمان می گیرد. با به کارگیری پلاگین ها و قالب های وردپرس می توان آنرا به چهره کامل سفارشی سازی کرد.

وردپرس بر پایه زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده MySQL طراحی و تولید شده است. برای استفاده از وردپرس لازم است الی آنرا روی یک وب سرور مشابه IIS یا Apache نصب کنید. این وب سرور می تواند روی هاست اینترنتی شما باشد و یا در سرور شبکه داخلی شما. بسته به اینکه بخواهید از وردپرس در اینترنت یا شبکه درونی کاربرد کنید، محل هاست آن نیز متفاوت خواهد بود. البته بدیهی است که برنامه نویسان و توسعه دهندگان می توانند یک نسخه از آن را روی رایانه شخصی خویش نصب کرده و مراحل توسعه و تست را روی آن انجام داده و سپس نسخه نهایی را به سرور اصلی منتقل نمایند.

نسخه اولیه وردپرس در ۲۷ می سنه ۲۰۰۳ منتشر شد. طی آمار منتشر شده در فوریه ۲۰۱۷ بیش از ۲۷ درصد از ۱۰ میلیون تارنما پربازدید بدست وردپرس طراحی شده اند. طی گزارش های منتشر شده در سال های بازپسین wordpress محبوبترین سیستم مدیریت محتوی یا سیستمطراحی سایت با وردپرس چیست؟بلاگ نویسی در وب بوده که بدست بیش از ۷۵ میلیون تارنما مورد استفاده قرار گرفته است.

دانلود وردپرس

همانطور که گفته شد وردپرس یک نرم انگیزه ها مدیریت محتوی یا به عبارتی سایت ساز متن مفتوح است و لایسنس آن فرمان می دهد لغایت آن را به مجانی دانلود و نصب کنید. خوشبختانه در ایران نیز این سیستم مورد پیشباز قرار گرفته و بسته زبان فارسی آن نیز حاضر شده است. شما می توانید از طریق لینک پایین واپسین نسخه از وردپرس فارسی را دانلود و کاربرد کنید. ولی در عقیده داشته باشید برای داشتن سایت چیره دست که دائم در دسترس باشد به همان اندازه که به کارگیری یک سیستم مدیریت محتوای خوب مانند وردپرس لازم است. به کارگیری یک هاست چیره دست با پشتیبانی عالی نیز باره دربایستن می باشد. برای مشورت در این خصوص با ما تماس بگیرید.

کاربردهای وردپرس

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوی دارای گردآور ای از قابلیتهای پایه نظیر ساخت صفحه، برپایی نوشته، ویرایشگر متن، مدیریت کاربران و… است که مجموعه ای غنی از افزونه ها نیز برای آن طراحی شده اند. این قابلیتها به طراح دستور می دهد با شناخت دقیقی که از ساختار وردپرس و افزونه ها و تم های آن دارد یک تدبیر کاربردی برپایی کند. در ادامه چند باره از پر کاربردترین کاربرد هایی که از وردپرس می شود را نام می بریم:

وب سایت اطلاع رسانی
پورتال مشتریان
وب سایت خبری
فروشگاه اینترنتی
وبلاگ شخصی یا سازمانی
و …



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دبیر انجمن فینتک می‌گوید با اجرایی‌شدن طرح رتبه‌بندی کسب‌وکارها به‌دست مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی، این مرکز می‌تواند با تعلیق نماد کسب‌وکارها فعالیت وابسته به درگاه پرداخت آن‌ها را نیز متوقف کند.

 

بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، استقبال مردم از خریدهای آنلاین نیز افزایش پیدا کرده است، تا جایی که برخی فروشگاه‌های اینترنتی برای تأمین کالای مشتری‌های خود با مشکل مواجه شده‌اند. با افزایش حجم سفارش مشتری‌ها و ناتوانی کسب‌وکارها در تأمین اجناس یا تحویل به‌موقع آن، میزان شکایات مشتری‌ها نیز بیشتر از گذشته شده است.

یکی از توصیه‌هایی که کاربران پیش از خرید اینترنتی باید به آن توجه کنند، توجه به نماد اعتماد الکترونیکی وب‌سایت است. مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی نماد اعتماد الکترونیکی را به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر می‌دهد. این مرکز همچنین سامانه‌ای برای مدیریت هوشمند شکایت‌های مشتری‌ها از کسب‌وکارها طراحی کرده است که مشتری‌های ناراضی می‌توانند با استفاده از آن شکایت خود را ارسال و پیگیری کنند. به‌گفته‌ی سرپرست معاونت تسهیل تجاری مرکز توسعه‌‌ی تجارت الکترونیکی، درصورتی‌که شکایت‌ها از حدی بیشتر شود و کسب‌وکار به شکایات مشتری‌ها پاسخ ندهد، نماد اعتماد الکترونیکی کسب‌وکار تعلیق می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، این اقدام مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی نه‌تنها ثبت شکایت مشتری‌ها را آسان‌تر کرده است؛ بلکه کسب‌وکارها را ملزم می‌کند خدمات بهتری به مشتری‌های خود عرضه کنند و همچنین درصورت بروز هرگونه نارضایتی در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

پاسخ‌‌گونبودن کسب‌وکار و تعلیق نماد اعتماد الکترونیکی آن موضوع جدیدی نیست؛ اما به نظر می‌رسد با اجرایی‌شدن طرح رتبه‌بندی کسب‌وکارها به‌وسیله‌ی مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی، این مرکز می‌تواند با تعلیق نماد کسب‌وکارها فعالیت وابسته به درگاه پرداخت آن‌ها را نیز متوقف کند. این موضوع با تعلیق‌شدن نماد الکترونیکی و بسته‌شدن درگاه پرداخت فروشگاه مقداد آی‌تی، واکنش‌های زیادی به‌همراه داشت. رضا الفت‌نسب، عضو هیئت‌مدیره‌ی اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی، می‌گوید کسب‌وکارها موظف به پیگیری شکایات و پاسخ‌دهی به آن‌ها هستند؛ اما بسته‌شدن درگاه بانکی به‌دست ای‌نماد، کسب‌وکارها را با مشکلات جدیدی روبه‌رو می‌کند.

در همین زمینه بهنام امیری، سرپرست معاونت تسهیل تجاری مرکز توسعه‌‌ی تجارت الکترونیکی، در گفت‌وگو با پیوست می‌گوید برای صدور نماد اعتماد الکترونیکی قوانین خاصی وجود دارد و همه باید براساس آن گام بردارند. به‌گفته‌ی او، در مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی برای صدور نماد اعتماد الکترونیکی رویه‌هایی وجود دارد که برای تمامی کسب‌وکارها طبق آن عمل می‌شود و هیچ تفاوتی میان کسب‌وکارهای کوچک‌تر و کسب‌وکارهای بزرگتر وجود ندارد. او گفت:

یکی از این رویه‌ها مربوط به حوزه‌ی حمایت از حقوق مصرف‌کننده است، در بخش حمایت از حقوق مصرف‌کننده، اعلام کرده‌ایم اگر کسب‌وکارها تعداد شکایت بدون پاسخشان در دوره‌ی زمانی مشخصی از عدد هفت بگذرد، نماد آن‌ها تعلیق خواهد شد.

امیری درادامه توضیح داد از زمان اجرایی‌شدن طرح رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی با پشتوانه‌ی حمایت از حقوق مصرف‌کننده ۶ ماه می‌گذرد. مرحله‌ی اولیه‌ی این طرح مبتنی‌بر شکایت کاربران است که در آن کسب‌وکارهای اینترنتی ملزم شده‌اند به شکایت کاربران و مشتریان خود در مدت سه روز پاسخ دهند. درصورت پاسخ‌‌ندادن در این مدت و رسیدن شکایت‌های پاسخ داده‌نشده به عدد هفت، مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی نماد اعتماد فروشگاه اینترنتی را تعلیق می‌کند. همچنین، در این طرح گفته شده است پس از رفع شکایت، امکان بازگشت مجدد نماد وجود دارد. او درباره‌ی وضعیت فروشگاه مقداد آی‌تی گفت:

تعداد شکایت‌های ثبت شده‌ی این فروشگاه به عدد ۱۳ رسید و ما به آن‌ها ازطریق ایمیل و تلفن اطلاع دادیم و خواستیم پاسخ‌گوی ایمیل‌ها و شکایت‌ها باشند و به کاربران خود پاسخ دهند؛ اما این اتفاق نیفتاد. در سه بازه‌ی زمانی ۹۶ ساعته به این فروشگاه اینترنتی زمان داده شد تا پاسخ کاربران و شاکیان خود را بدهد؛ اما متأسفانه این فروشگاه توجهی به این رویه نکرده است؛ ازاین‌رو طبق قانون، نماد آن‌ها تعلیق شد.

امیری در ادامه در پاسخ به اینکه «آیا ممکن است ایمیل‌های ارسالی مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی به آن‌ها نرسیده باشد؟» گفت: 

باید در نظر گرفت که راه ارتباطی مرکز با کسب‌وکارها از طریق ایمیل و پنل کاربری نماد اعتماد الکترونیکی است بنابراین آن‌ها ملزم هستند که ایمیل اعلام شده‌ی خود به ما و پنل کاربری‌شان را به‌طور مرتب چک کنند؛ اما متأسفانه بعضا اتفاق می‌افتد که این افراد هنگام دریافت نماد اعتماد الکترونیکی ایمیل‌ها و شماره تلفن‌های پرکاربرد خود را به ما اعلام نمی‌کنند از همین رو ایمیل‌ها ارسالی را نمی‌بینند که مشکل ما نیست. راه ارتباطی مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی با کسب‌وکارها در فضای مجازی ایمیل است و تا کنون برای هیچ کسب‌وکاری نامه‌ی کتبی ارسال نشده است.

به‌گفته‌ی امیری، زمانی که کسب‌وکاری پاسخ شکایت‌ها و همچنین پاسخ ایمیل‌های ارسال شده از سوی مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی را نمی‌دهد، این رویه عدم پاسخگویی به شکایات مشتری محسوب شده و درنهایت به مشتری کسب‌وکار اعلام می‌شود که می‌تواند شکایت خود را با دستگاه قضایی مطرح کند. امیری همچنین در ادامه افزود که از نظر قانونی تنها مرجع رسیدگی به شکایت‌های حقوقی قوه‌ی قضائیه است و هیچ مرجع دیگری در این زمینه مسئولیتی بر عهده ندارد، البته برخی از مراکز نیز می‌توانند نقش مصالحه‌گر را بازی کنند.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا «تعلیق نماد منجر به مسدود شدن درگاه اینترنتی می‌شود؟» گفت:

ما رویه‌های خود را برای بررسی صلاحیت یک کسب‌وکار در داشتن یا نداشتن نماد طی و آن‌ها را اجرا می‌کنیم اگر در کشور مراجع مختلف تصمیم‌گیر سرویس‌های خود را وابسته به این پروتکل کرده‌اند و آن را به رسمیت شناخته‌اند، من مسئول آن نیستم.

تعلیق نماد تنها وابسته به ارسال ایمیل نیست. ما بارها با این فروشگاه اینترنتی تماس گرفتیم؛ اما متأسفانه پاسخگو نبودند. از سویی حتی تصور را بر این گذاشتیم که ممکن است با کاربران خود به مصالحه رسیده باشند و در پنل اعلام نکرده باشند؛ ازاین‌رو× حتی با شاکیان نیز تماس گرفتیم؛ اما متأسفانه به نتیجه نرسیدیم و درنهایت برای جلوگیری از افزایش تعداد شکایت مجبور به لغو نماد اعتماد شدیم.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/6/347178/enamad-trust-bank-account-business/



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

جدیدترین آمار مؤسسه‌ی NetMarketShare نشان می‌دهد مایکروسافت اج مبتنی‌بر کرومیوم با گذر از موزیلا فایرفاکس، به دومین مرورگر وب محبوب در بین کاربران دسکتاپ تبدیل شده است. 

 

مایکروسافت سال‌ها پیش اعلام کرد که در پی ساخت مرورگری جدید با نام اج (Microsoft Edge) است. این مرورگر سرانجام منتشر شد؛ اما استقبال چشمگیری از آن نشد و با مشکلاتی خاص دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد. مشکلات مرورگر اج دست‌به‌دست هم دادند تا مایکروسافت از پایان کار آن خبر دهد و از بازتولید اج با موتور کرومیوم سخن به‌میان بیاورد. ریسک مایکروسافت برای بازتولید کامل مرورگر اج ظاهرا حداقل در کوتاه‌مدت جواب داده است و کاربران زیادی از این مرورگر استقبال کرده‌اند. 

رسانه‌ی Bleeping Computer ساعاتی پیش با انتشار گزارشی جدید از افزایش درخورتوجه محبوبیت مرورگر اج خبر داد. این رسانه در گزارش خود مدعی شد مرورگر اج مایکروسافت امروزه دومین مرورگر وب برتر دسکتاپ از لحاظ میزان استفاده است. مؤسسه‌ی NetMarketShare در گزارشی تحلیلی اعلام کرده است که مایکروسافت اج امروزه ۷/۶ درصد از سهم بازار مرورگرهای وب دسکتاپ را دراختیار دارد و با اختلافی به‌نسبت اندک توانسته است از موزیلا فایرفاکس عبور کند. براساس گزارش همین مؤسسه، سهم موزیلا فایرفاکس از بازار مرورگرهای وب معادل ۷/۲ درصد است.

آمار یادشده تا مارس ۲۰۲۰ ثبت شده‌ است. اج هنوز با گوگل کروم اختلاف بسیار زیادی دارد؛ ولی آمار نشان می‌دهد ۶۸/۵ درصد از سهم بازار مرورگرها در تصاحب گوگل کروم است. باوجوداین، این موضوع چیزی از ارزش‌های اج به‌عنوان مرورگری تازه‌نفس و نوپا کم نمی‌کند. 

تحلیل این موضوع که چرا اج توانسته است در زمانی بسیار اندک چنین رشد چشمگیری از لحاظ کاربر تجربه کند، کار چندان سختی نیست. یکی از دلایل اصلی، این است که مایکروسافت اج مرورگر پیش‌فرض ویندوز به‌شمار می‌آید و ردموندی‌ها همواره کاربران سیستم‌عامل خودشان را به استفاده از این مرورگر تشویق می‌کنند. مایکروسافت توانست در نسخه‌ی کرومیوم اج بسیاری از مشکلات نسخه‌ی اولیه را از بین ببرد و به‌خوبی به انتقادات کاربران گوش فرادهد. اج جدید در‌مقایسه‌با نسخه‌ی اولیه که با اتکا بر موتور اختصاصی مایکروسافت ساخته شده بود، همگام‌سازی بیشتری با دستگاه‌های مختلف دارد و پرسرعت‌تر است و از تنوع بیشتر افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند. 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/6/347189/microsoft-edge-chromium-2nd-web-browser-desktop-march-2020/



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()