کسب درآمد از یوتیوب با تولید محتوا
نوشته شده توسط : ساحل

این ایام فناوری و گسترش اینترنت باعث به وجود آمدن مشاغل جدیدی شده است که اتفاقا بعضی این مشاغل درآمد زیاد فوقانی هم دارند. درآمد اینترنتی در ایران هنوز هم برای بسیاری از افراد موضوعی عجیب و غریب است کسب درآمد از یوتیوب با تولید محتوا ولی در نوشتار «کسب درآمد خانگی» و مقاله «پردرآمدترین شغل‌های سال ۱۳۹۹» توضیحات کاملی در باره شغل‌های اینترنتی و وضعیت کسب درآمد از آن‌ها دیتا شد. توصیه می‌شود حتما این دو مقاله را مطالعه کنید لغایت دیدن بهتری نسبت به کسب و کارهای اینترنتی پیدا کنید.

متاسفانه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که کسب درآمد از اینترنت پیشه زیاد سخت و پیچیده‌ای است و به همین خاطر سمت این پیشه نمی‌آیند ولی شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از افرادی که تنها ۶ ماه در این حوزه‌ کار و جنبش کرده‌اند به یک درآمد سرشار(بالای ۱۰ میلیون تومان در ماه) رسیده‌اند.

یوتیوب یکتا از جدیدترین روش‌های درآمدزایی از اینترنت است که به‌تازگی در ایران هم باب شده است و افراد زیادی در حال کسب درآمد از یوتیوب هستند. میزان درآمد از یوتیوب یک عدد تغییر ناپذیر در ماه نیست و شما بر پای بست، پارامترهای مختلفی حقوق دلاری به‌دست می‌آورید.

کسب درآمد از یوتیوب

در پیوسته این مطلب توضیحات کاملی در مورد تیترهای پایین ارائه می‌شود.

چه کسانی می‌توانند از یوتیوب کسب درآمد دلاری داشته باشند؟
درآمدزایی از یوتیوب چه مراحلی دارد؟
هزینه ساز و برگ لازم برای آغاز کسب درآمد از یوتیوب چقدر است؟
این درآمد به چه صورتی پرداخت می‌شود و به چه حسابی واریز می‌شود؟
حالا که قصد از نگارش این نوشتار را متوجه شدید بهتر است بررسی کنیم که یوتیوب اصلا چیست و چرا الی این بی گمان پرطرفدار شده است!!


یوتیوب چیست و چگونه پیشه می‌کند؟
یوتیوب در درستی یک پلت‌ فرم آنلاین برپایه ویدیو است که شما و هر شخص دیگری می‌تواند در آن یک کانال ثبت کند و ویدیوهای مورد نظر را در آن بارگذاری کند. یوتیوب در واقعیت دومین وب‌گاه پرطرفدار دانشمند بعد از گوگل است که البته این تارنما نیز ذیل مجموعه خویش شرکت گوگل است. این پلت‌فرم در سال ۲۰۰۵ میلادی بدست سه کارمند پیشین پی‌پل پایه‌گذاری شد.

مقر این کمپانی در سان برونو کالیفرنیا است و هر ساله بسیاری از کمپانی‌های کبیر مراسم‌های خویش را به‌صورت آنلاین از طریق این پلت ‌فرم برگزار می‌کنند. شاید جالب باشید که بدانید الی ماه نوامبر ۲۰۱۰ در هر یک دقیقه حدود ۱۳ ساعت فیلم در این پلت‌فرم بارگذاری می‌شود که عدد بسیار ابهت است.

یوتیوب در این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی داشته است و توانسته به یکی از پربازدیدترین سایت‌ها تبدیل شود، در این پلت‌ فرم میلیون‌ها ساعت آموزش رایگان در حوزه‌های مختلف وجود دارد و بسیاری از کسانی که می‌خواهند باکمترین خرج آموزش ببینند به سراغ این پلت‌ فرم می‌آیند.

یوتیوب چیست و چگونه پیشه می‌کند

البته احتمالا شما هم می‌دانید که این وب سایت از سال ۲۰۰۶ در ایران فیلتر است و هنوز هم گشایشی برای رفع فیلتر این تارنما چهره نگرفته است. آپارات رقیب داخلی یوتیوب است که اتفاقا در این سال‌ها زیاد خوب عمل کرده‌ است و به جایگاه مناسبی رسیده است.

یوتیوب در سال‌های پسین مدل‌های درآمدزایی جذابی برای تولیدکنندگان محتوای ویدیویی درست کرده‌ است که این مدل‌ها برای کاربران ایرانی زیاد وسوسه برانگیز است چرا که این درآمد از این پلت‌ فرم به صورت دلار است و در ایران تفاوت ارزشی ریال و دلار باعث شده لغایت بسیاری از افراد به سراغ کسب درآمد از این پلت ‌فرم بروند.

در پیوسته مطلب روش‌های گوناگون درآمدزایی از یوتیوب را شرح می‌دهیم اما باید در نظر داشته باشید که بعضی مشکلات تحریم و فیلترینگ مایه می‌شود تا به کارگیری این روش‌های درآمدزایی با محدودیت‌های زیادی مواجه باشد.

درآمد پرداختی یوتیوب از چه محلی تامین می‌شود؟
در قسمت‌های بالا گفته شد که شما می‌توانید در این پلت ‌فرم درونمایه تولید کنید و در ازای این درونمایه پول گرفتن کنید اما احتمالاً برای شما هم سوال شده باشد که پول‌های پرداختی از یوتیوب از کجا تامین می‌شود و چرا درآمد‌های این پلت‌فرم لغایت این حتماً زیاد است؟ در پاسخ به این سوال باید به دو نکته زیاد مهم پروا داشت:

درآمد یوتیوب برای کاربران ایرانی جذاب است چرا که ارزش ریال نسبت به دلار بسیار پایین‌تر است
یوتیوب بابت هر محتوایی به شما پول پرداخت نمی‌کند(در پیوسته این سوژه توضیح دیتا می‌شود)
کسب درآمد از یوتیوب
کسب درآمد از یوتیوب برای چه کسانی پسندیده است؟
پس با این حساب احتمالا متوجه شده‌اید که کسب درآمد از یوتیوب بیش‌تر برای کاربران ایرانی جذاب است و این جستار هم به‌خاطر دلاری بودن این درآمد است. کسب درآمد از یوتیوب می‌تواند به کار اصلی شما تبدیل شود ولی قبل از آن باید سعی کنید تحقیقات زیادی در باره این پیشه داشته باشید لغایت ببینید که آیا این کار برای شما پسندیده است یا خیر.

در حقیقت بسیاری از افرادی که به این گستره وارد می‌شوند نمی‌توانند با سختی‌های این پیشه کناره بیایند و همین موضوع مایه می‌شود لغایت این کار برای بعضی کسان پسندیده نباشد.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند پرتو دهد که این پیشه برای شما پسندیده است یا خیر، این است که تست‌های گوناگون شخصیتی بدهید یا اگر علاقه‌ای به این تست‌ها ندارید باید بررسی کنید که تا چه بی گمان می‌توانید تعامل با کاربران فضای مجازی داشته باشید چرا که در یوتیوب شما باید بتوانید دائما ویدیوهای باکیفیتی تولید کنید.

کسب درآمد از یوتیوب (YouTube) در ایران! 100$ در هفته از تولید محتوای ویدیویی
”]
تولید ویدیوهای باکیفیت یا ویدیو مارکتینگ می‌تواند شما را در حوزه مورد فعالیت‌تان به یک شخص اینفلوئنسر تبدیل کند اما قطعا شما نمی‌توانید به چهره یک شبه راه صد ساله را بروید. بعد باید آرام آرام فعالیت‌ خود را قبل ببرید تا به یک نتیجه مطلوب برسید.

راه های کسب درآمد از یوتیوب
یوتیوب برای چه محتوایی خرج پرداخت می‌کند؟
با شنیدن این جستار که یوتیوب برای هر درونمایه هزینه پرداخت می‌کند احتمالاً این سوال برای شما هم قبل آمده باشد که خرج پرداختی یوتیوب بابت چه گونه ویدیویی است؟! برای پاسخ به این سوال بهتر است بررسی کنیم که یوتیوب برای چه ویدیوهایی هزینه پرداخت نمی‌کند، با این پیشه می‌توانید درک بهتری پیدا کنید.

ویدیوهای کپی شده از جاهای دیگر
اگر شما ویدیوهای زیادی را از کانال‌های دیگر کپی کنید و در سایت خود پیمان دهید بعید است که به نتیجه برسید چرا که کانال‌هایی که این رویه را پیش گرفتند در اثناء تسویه به آن‌ها گفته شده است که: «محتوای شما در صدها پیج و کانال وجود دارد و هیچ دلیلی هستی ندارد که ما به شما پول پرداخت کنیم».

پس حواستان باشد که از پیج‌های دیگر هیچ محتوایی کپی نکنید چرا که یوتیوب همگی محتواها را رسیدگی می‌کند و صرفا درصورت مفید بودن به آن‌ها پول پرداخت می‌کند.

حق کپی در یوتیوب
ویدیوها و صداهای حائز حق کپی رایت
اگر شما یک ویدیو تولید کنید و روی آن یک آهنگی قرار دهید که آن اراده حائز حق کپی رایت است شایستن بسیار بدست یوتیوب جریمه می‌شوید. آگاه شدن گوگل از کپی رایت به ۲ صورت است:

در حالت اول تولیدکننده اصلی آن اراده یا صدا از شما به یوتیوب شکایت می‌کند و گوگل همه هزینه‌ای که متعلق به ویدیو باید به شما می‌داده است را به آن شخص می‌دهد.

در حالت دوم خویش یوتیوب متوجه کپی‌کاری شما می‌شود و به پیگیری تولیدکننده اصلی(فیلم یا آهنگ) می‌گردد الی پول را به او پرداخت کند.

محتواهای خشن و آزاردهنده
بسیاری از کسان سعی می‌کنند ویدیوهای خشن و نامناسب (غیراخلاقی) در این پلت‌ فرم بارگذاری کنند و از این طریق از یوتیوب کسب درآمد کنند که این روش هم جواب نمی‌دهد و یوتیوب مخالفت زیادی با این نوع ویدیو دارد.

اگر از این امکان بهره‌گیری کنید و یوتیوب متوجه شود در دفعات نخست به شما تذکر می‌دهد ولی پس از چند بار شدنی است به شکل کامل دسترسی شما به یوتیوب را برای همش مسدود کند.

به طور کلی کوشش کنید قوانین یوتیوب و شیوه فعالیت در آن را به صورت کامل مطالعه کنید تا با محدودیت‌های این شبکه آشنا شوید. در توضیحات بالا اشاره شد که چه ویدیوهایی دارای محدودیت هستند و احتمالا اکنون نگاه دقیق‌تر و پخته‌تری نسبت به این گذرگاه دارید.

اما احتمالا می‌خواهید بدانید که با وجود محدودیت‌های بالا چه ویدیوهایی می‌توانند در یوتیوب بازدید بگیرند و در عین بازدید گرفتن، باعث کسب درآمد از یوتیوب هم بشوند.

ویدیوهای آموزشی در یوتیوب
ویدیوهای آموزشی
بسیاری از افراد به یوتیوب سر می‌زنند لغایت یک نزاکت یا یک تخصص یادبگیرند، این فرهنگ و تخصص در یوتیوب به صورت ویدیوهای ضبط‌شده است و معمولا شخص استاد برای برند سازی شخصی و ساخت یک برند لوکس برخی از ویدیوهای ضبط شده‌اش را به چهره مجانی در پسندیدن علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

ویدیوهای آموزشی بارگذاری شده در یوتیوب باید استانداردهای حداقلی داشته باشند و از کیفیت ضبط و نورپردازی مناسبی برخوردار باشند تا باعث کسب درآمد از یوتیوب شوند. در قسمت‌های بعدی توضیحات کاملی در مورد ساز و برگ فیلم‌برداری ارائه می‌شود.

ویدیوهای درسی
دانش آموزان و دانش‌جویان به‌دنبال ویدیوهای آموزشی رایگان با کیفیت هستند و یوتیوب احد از بهترین پلت‌ فرم‌ها برای برگزاری این نوع کلاس‌ها است. فیلم‌های آموزشی باکیفیت در یوتیوب بازدید زیاد خوبی می‌گیرند و قاعدتا بازدید خوب به درآمد خوب منجر می‌شود.

در یوتیوب تعداد زیادی ادب آموز و دانشجو، مشتاق یادگیری مبحثی ویژه هستند برای همین بهتر است محتواهای شما به صورت مبحثی و خلاصه تدریس شود.

معمولا بیش‌تر افرادی که به یوتیوب مراجعه می‌کنند دنبال یادگرفتن سریع هستند برای همین باید دقت داشته باشید که موعد ویدیوهای‌تان از ۱۰ دقیقه بیش‌تر نباشد، به عبارت سایر کوشش کنید زمان ویدیوها را در کمینه سررسید ممکن قرار دهید ولی تعداد ویدیوهای‌تان را بیش‌تر کنید.

ویدیوهای نقد و رسیدگی در یوتیوب
ویدیوهای نقد و بررسی
محصولات زیادی در بازار هستی دارند که مشتریان از نحوه کارکرد آن‌ها اطمینان ندارند و مطمئن نیستند که این محصول کیفیت لازم را داشته باشد. یوتیوب محیط‌ مناسبی است که به کمک آن می‌توانید محصولات گوناگون را رسیدگی کنید و کاربران زیادی را به خود جذب کنید.

البته قبل از این شغل باید سعی کنید گستره مناسبی پیدا کنید و در همان پهنه تکاپو کنید. برای مثال گستره گجت‌ها و تلفن‌های به اتفاق یکتا از بهترین حوزه‌ها برای فعالیت است چرا که کاربران زیادی به تعقیب خرید بهترین لپ تاپ، تلفن همراه و… در بازه قیمتی مشخصی هستند.

معمولا افرادی که این مدل نقد و بررسی‌ها را اتمام می‌دهند می‌توانند اسپانسر جذب کنند و یک درآمد خوب هم از سمت اسپانسر داشته باشند. برای نمونه نمایندگی ایسوس در ایران جدیدترین لپ تاپ خویش را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌خواهد این فرآورده را برای کاربران رسیدگی کنید. در ازای این بررسی مبلغی بین ۲ لغایت ۲۰ میلیون به شما پرداخت می‌شود.

ویدیوهای شناسایی محصول و رویداد
هر روزه محصولات زیادی به بازار می‌آیند که بسیاری کسان آن‌ها را نمی‌شناسند. برای نمونه در سال ۲۰۱۰ پاوربانک‌ها یک گجت عجیب و غریب برای ملت شناخته می‌شد ولی کم‌کم این گجت به یگانه از پرکاربردترین وسایل روزمره انسان‌ها تبدیل شد. معرفی چنین گجت‌هایی هم می‌توانید یکتا دیگر از راه‌های درآمدزایی یوتیوب باشد. این سوژه با تقدیر بالا شباهت زیادی دارد و شما می‌توانید در هر دو پهنه تکاپو کنید.

ویدیوهای معرفی محصول و رویداد
ویدیوهای پوشش خبری
می‌توانید یک گستره خاص را انتخاب کنید و به چهره روزانه یا هفتگی در مورد رویدادها و تازه ها آن دامنه آگاهی رسانی کنید. برای مثال می‌توانید حوزه سینما را انتخاب کنید و هر جمعه همه رویدادها هفته گذشته سینما را مرور کنید.

در نظر داشته باشید که این مدل ویدیوها هم بعد از مدتی می‌توانند سرمایه گذار جذب کنند و به یک درآمد بالا برسند. تی ‌وی‌ پلاس از این همین مدل استفاده کرده است و اتفاقا کامیاب هم عمل کرده است، البته این برند در پلت ‌فرم‌های سایر همانند آپارات، اینستاگرام و … هم کار و جنبش دارد.

ویدیوهای شناسایی مکان‌های گردشگری
ایران‌ گردی و جهان‌ گردی هم می‌تواند یکی از سوژه‌های زیاد مناسب برای فرآوری ویدیو باشد، مکان‌های جذاب و ناشناخته‌ای در سراسر گیتی هستی دارد که شما می‌توانید از طریق آن کسب درآمد یوتیوب کنید.

معمولا برای مخاطبان ایرانی بهتر است مکان‌های گردشگری داخلی را معرفی کنید چرا که بسیاری از ملت ایران ترجیح می‌دهند سفرهای داخلی بروند. البته اگر در بیرون ایران زندگی می‌کنید می‌توانید از مناطق گردشگری ایران ویدیو آپلود کنید ولی برای جذب توریست‌ها از زیرنویس کاربرد کنید. بدین چهره با یک تیر دو نشان زده‌اید و می‌توانید در بین توریست‌ها هم محبوب شوید.

0 تا 100 بازاریابی درونگرا: نمونه اینباند مارکتینگ + تعریف ساده
اگر چنین اتفاقی را به احسان اتمام دهید باید چشم براه قراردادهای هتل‌ها و مراکز گردشگری باشید چرا که هتل ‌داران به دنبال اسپانسرینگ چنین مواردی هستند و پول زیاد خوبی هم بابت این موضوع پرداخت می‌کنند.

ویدیوهای فان(خنده‌دار و سرگرم‌کننده)
اگر سری به دوست داشتنی ‌ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرامی بزنید متوجه می‌شوید که بسیاری از آن‌ها در پهنه فان مشغول به فعالیت هستند. این کسان معمولا پیروان بسیار زیادی دارند و حتی در ابعاد جهانی هم فرآوری کنندگان ویدیوهای فان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

فعالیت در یوتیوب

فعالیت در یوتیوب برای ایرانیان
فعالیت در یوتیوب برای ایرانیان زیادی جواب داده، بعد می‌تواند برای شما هم نتیجه خوبی در پی داشته باشد؛ البته به شرطی که به پیشه کردن در یوتیوب و فرآوری محتوای ویدئویی علاقه داشته باشید.

برای برخی از کاربران پرکار ایرانی یوتیوب درآمد 1500 دلار در ماه به‌راحتی امکان‌پذیر شده و حتی بعضی از آن‌ها لغایت 30000 دلار در ماه هم درآمد کسب می‌کنند. یک جمله معروف هست که می‌گوید: «اگه اون تونسته، چرا من نتونم؟» پس وقتی ایرانی‌ها می‌توانند از یوتیوب پول دربیارند، من هم خواهم توانست.

فقط یک نکته صمیمی را در عقیده داشته باشید که: «اگرچه آمارگرفتن و ارقام مهم هستند، ولی کوشش نکنید فقط تحت تاثیر آمارگرفتن و نرخ درآمدها قرار بگیرید. اولین و مهم‌ترین فاکتور برای تکاپو در یوتیوب علاقه، توانایی و حوصله فرآوری محتوای ویدئویی است. اگه علاقه و حوصله‌شو داری بسم‌‌ا…. در غیر اینصورت بیخیال. راه‌های دیگه‌ای هم برای کسب درآمد هست»





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: